Allah Tecavüzlere Neden Engel Olmuyor? (KÖTÜLÜK PROBLEMİ)
Kötülük Problemi İle İlgili Videolar Ve Notları
(02.04.2021)
Dünyanın bir cennet olmadığını dinimiz bize zaten haber vermektedir. Burada yaşamanın temel amacı zevk almak ve cennette gibi safa sürmek değildir. Buranın amacı geçici bir süre bu dünyada nimetlenmek ve imtihan olmaktır. Hayatınızdaki her done ve her tecrübe bunu size zaten ispatlamaktadır. (doğumunuzla başlayan o sürenin içindesiniz ve ölümünüze doğru zaman bandında ilerlemektesiniz.)
Örneğin Allah'ın Felak ve Nas surelerini indirmesi (buna koruyucu sure olan Fatiha ve Ayet'el Kürsi'yi de ekleyebilirsiniz.) en güzel örneklerden biridir. Allah bizim bu dünyada çeşitli tehlike ve zorluklarla karşılaşacağımızı adeta önceden bildirmektedir. Onlarla karşılaştığınızda psikolojinizi sağlam, ruhunuzu diri, imanınızı güçlü tutabilmek için adeta stratejik ve lojistik destek sağlıyor. Tıpkı bir devletin askerlerini giydirip kuşatması, ekipman ve silah desteği sağlaması uçak, bomba, tank, siha gibi araçlarla destek vermesi gibidir. Bu askerler devlete "madem elinde bunları satın alacak ve üretecek paran ve gücün var bu paraları neden bizi daha iyi hayat yaşatmak, zevk ve sefa sürdürmek için harcamıyorsun!" diye isyan itiraz ettiklerini düşünün. İşte kulun Rabbine karşı tavrı buna benzemektedir. Daha iyi hayat yaşayabilmek için bazı zorluklara katlanmak şarttır. Ayrıca devletin askerinin görev bölgesine gönderilmesi zevk ve sefa sürmek değil keşif ve mücadele yaptıktan sonra birliğine(ülkesine) dönmesidir.
İnsanı da Allah adeta bu dünya misafirhanesine dini ve ilmi bilgi sahibi olma(keşif), kulluk yapma (ibadet ve ahlak sahibi olma) görevleri ile göndermiştir. Tabi insan ömrü ve hayatı boyunca dünyayı da sıfatlarının gereği ve tanınması için çeşitli nimet ve lezzetlerle de donatmıştır.
Dünyadaki insan eli ve iradesi ile olanları hariç tutarsanız tüm zorluk imtihan ve kötülükler nimet ve lezzetlerin yanında %1 kadar az alacaktır.
Yunus Suresi 21-23. Ayetler.
﴾21﴿ İnsanlara dokunan bir zarardan sonra bir rahmet tattırdığımızda bir de bakarsın ki onlar, bize ait işaretler üzerinde hileye sapmışlardır. De ki: “Hileye karşı Allah’ın tedbiri daha çabuktur.” Şüphesiz elçilerimiz sizin hile ve düzenlerinizi kaydediyorlar.
﴾22﴿ Karada ve denizde yol alıp ilerlemenizi sağlayan O’dur. Gemide bulunduğunuzda, güzel bir rüzgârla gemiler onları kaydırıp götürdüğü ve bu yüzden sevinç içinde oldukları sırada onları bir fırtına yakalar, üzerlerine her taraftan dev dalgalar gelmeye başlar, kuşatıldıklarını zannederler, (işte bu durumda) “Eğer bizi bu felâketten kurtarırsan vallahi sana şükredenlerden olacağız” diye - din ve ibadeti yalnız O’na özgü kılarak- Allah’a dua ederler.
﴾23﴿ (Allah) onları kurtardığında bir de görürsün ki bulundukları yerde hak hukuk tanımazlar! Ey İnsanlar! Taşkınlığınız ancak sizin zararınızadır. Dünya hayatının geçici menfaati ...Sonra gelişiniz bizedir, geldiğinizde size yaptıklarınızın ne olduğunu bildireceğiz.
İbrahim Suresi
Şura Suresi
Allah varsa neden kötülüklere izin veriyor?
Küçük çocuklara, güçsüz kadınlara tecavüz edilmesine, zayıf insanların acı çekmesine, afrikada insanların açlıktan ölmesine nasıl izin verebiliyor?
Allah bunu bana neden yapıyor?
Masum insanlara kötülük yapılmasına izin veren tanrı nasıl var olabilir?
Dünya sadece acının olduğu insanı mahveden bir yer(mi)dir.
Neden bizi günaha meyilli yarattı? Niye daha dirençli yaratmadı? Melekler gibi bizi güçlü yapıp cennetine koysaydı ya.
Bu soruyu soran kişinin zihninde hayal ettiği günah işlemeyen, her seferinde en güzelini yapan, hiç zorluk çekmeyen varlıklar yani Melekler zaten vardı. Ancak onların mertebesi sabit idi. Allah yükselen, alçalma ihtimali olan, bu yüzden yükseldiğinde değerli olacak olan; özgür, akıllı ve iradeli varlıkları yaratmayı murad etti. Aynı zamanda bu şekilde Allah'ın 99 esmasının tecellisi mümkün olmuş olur.
Af ve mağfiret olması için hata, günah olması zaruridir. Şafi isminin tecelli edebilmesi için hastalıkların olması gerekir. Zira her şey zıddıyla bilinir. Bunu zaten Kur'an'da ve Hadis'i Şeriflerde görüyoruz.
Mülk Suresi
Kehf Suresi 7﴿ Biz, kimlerin daha güzel amel edeceğini deneyelim diye yeryüzündeki her şeyi oranın süsü yaptık. ﴾8﴿ Ve biz oradaki her şeyi mutlaka kupkuru bir toprak yapacağız.
Allah insanları da irade sahibi, iyi ve kötüyü birbirinden ayırt edip ve yaptıklarından sorumlu olacak özellikte yaratmıştır. Böyle olmasaydı denemenin bir anlamı kalmazdı. Fakat Allah bu nimetlerin geçici olduğunu, yeryüzündeki güzellikleri bir gün çerçöp haline getirip yok edeceğini, dünyayı insansız, hayvansız, ağaçsız, bitkisiz ve kupkuru bir çöl haline getireceğini bildirmekte ve dünya nimetlerine bağlanmanın doğru olmadığına dikkat çekerek insanları uyarmaktadır. Dünyada sürekli olan hiçbir şey yoktur; kıyamet gününde dünya da değişecektir; kalıcı olan yalnız Allah’tır. Bir âyette şöyle buyurulmuştur: “Bir gün gelecek, yer başka bir yere, gökler de başka göklere dönüştürülecek, insanlar gücüne karşı durulamaz olan bir tek Allah’ın huzuruna çıkacaklardır” (İbrâhim 14/48; ayrıca bk. Rahmân 55/26-27).
“Bütün Âdemoğulları günahkârdır, günahkârların en hayırlıları ise tövbe edenlerdir.” (İbn Mâce, Zühd, 30)
“Eğer siz günah işlemeseydiniz, Allah sizi helak eder ve yerinize, günah işleyip, peşinden tövbe eden kullar yaratırdı.” (Müslim, Tevbe, 9-11)
﴾Bakara 30﴿ Hani rabbin meleklere, “Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım” demişti. Onlar, “Biz seni övgü ile tesbih ederken ve senin kutsallığını dile getirip dururken orada fesat çıkaracak ve kan dökecek birini mi yaratacaksın?” dediler. Allah “Şüphe yok ki, ben sizin bilmediklerinizi bilirim” buyurdu.
Melekler bu kritik soruyu soruyor. Kötülük problemini soruyorlar. Üstelik cennnette.
Dünya insanların Allah'ı unutup, ondan uzak hissedip istediklerini yapabilecekleri kötülük yapabilecekleri bir yerdi. Etrafınıza bir bakın insan yakıcı ve en yıkıcı varlık.
Allah ben ne yaptığımı iyi biliyorum anlamında bir cevap veriyor.
Bakara Suresi:
﴾31﴿ Ve Âdem’e bütün isimleri öğretti. Sonra bunları meleklere gösterip “Sözünüzde doğru iseniz şunların isimlerini bana söyleyin” dedi.
﴾32﴿ “Seni tenzih ederiz! Bize öğrettiğinden başka hiçbir bilgimiz yoktur. En kâmil ilim ve hikmet sahibi şüphesiz sensin” cevabını verdiler.
﴾33﴿ “Ey Âdem! Bunların isimlerini onlara bildir” dedi. Onlara bunların isimlerini bildirince de “Size ben göklerin ve yerin gizlisini kesinlikle bilirim; yine sizin açıkladığınızı da gizlediğinizi de bilirim demedim mi!” buyurdu.
İsimleri öğrenen, isimleri bilen, dil sahibi olması bunlar akıllı ve zeki olduğunu gösteriyor.(Alak suresinde Oku ayeti, aklınızı kullanmıyor musunuz ayetleri ile bağlantılı)
Melekler insan oğlunun günaha meyilli, bozguncu olduğunu açığa vurdular.
İnsanoğlu günaha meyilli olabilir ama unutma ki onun kadar iyiliğe ve sevaba da meyillidir. İkisi arasında tercih edebilirler. Akılları olduğu gibi iradeleri ve özgürlükleri varmış.
Kötülüğü gören insanların aslında bir tarafı tamamen kör. Zira ateist profosörün annesine ve kendisine sürekli sebepsiz yere kötülük yapan babasın gördüğü gibi ona iyilik yapan ve kötülük yapmayan annesini yok sayması annesine bir haksızlıktır.
Hakikat karşısında yüz çevirmek ve büyüklük taslamak şeytanın yaptığı küfür sebebidir.
Şeytan da melekler de aslında insanın yücelmesi için varlar.
Tıpkı sizin bir üst sınıfa geçmeniz ya da ayrıcalıklı bir yere girmeniz için testte doğru cevapların yanlış cevaplarla birlikte. önünüze koyulması gibi. Hatta yanlış şıkların sayıca çokluğu sizi aldatabilir bile. Fakat bilen ve doğruyu seçen insan için onların varlığının hiçbir anlamı yoktur.
Ahlaki karar alabilmek için bu iki zıt kutubun olması zorunludur.
Zira aksi taktirde ahlak, erdem ve iyiliğin hiçbir kıymeti kalmazdı.
Doğru cevapları kıymetli yapan yanlış cevapların varlığıdır.
İnsan bu testler sayesinde yükselecek ya da alçalacak.
Testlerin devam etmesi ise ona verilen ayağa kalkma şansıdır.
Batıda bütün kötülüğün kaynağı paradır açgözlülüktür. Kur'an ise kötülüğün merkezinde kibir olduğunu söylüyor.
Şems Suresi
İnsan sadece akıl sahibi değil ahlak sahibidir.
Allah'ın Adem ile Havva'ya yasakladığı ağacın diğerlerinden hiçbir farkı yoktu.
Cennette aynı ağaçtan sonsuz tane var. Gidip onları yiyebilirsin.
Herhangi bir zararı olmasına gerek yok, o şeyi Allah'ın yasaklamış olması yeterli.
Yasak olanın cazibesini görüyoruz.
Allah onların o ağaca yaklaşmasını istemeseydi. onu aşılmaz yüksek kale içinde başında meleklerden oluşan binlerce koruma taburu koyabilirdi. Hatta bu kadar zahmete gerek yok direkt o ağacı yok edebilirdi, Hz. Adem ile Havva'nın içindeki kötülüğe meyli yok edebilirdi hatta direkt onları yok edebilirdi. Ve problem çözülür ihtimal kalmazdı.
Ama Allah'ın muradı bu değildi elbette.
Akıl var, otorite ve onun emri var, ahlak var, irade var, özgürlük ve seçim şansı var. Cennette kötülük olmadığına göre böyle bir imtihan yaptı Allah. Hepsinden Allah'ın önceki ayette söylediği şeye varıyoruz. Bilmediklerinizi biliyorum yani ben ne yaptığımı biliyorum.
Hani diyor ya ayette
Bizi geri gönder de salihlerden olalım. Fakat onlar aynı şartlarda tekrar gönderilseler yine aynı şekilde yaparlar. Zira gönderildiklerinde yine Allah'ı göremedikleri ve hatırlayamadıkları bir hayat yaşayacaklar.
Allah Adem İle Havva hata yaptıklarında öfkelenip şiddetle onları orada cezalandırabilirdi. Ama bunu yapmadı. Hristiyanlıkta dünya bir ceza yeridir. Fakat İslam ve Kur'an'da bu yoktur. Dünya kıymetinin bilinmesi gereken , Allah'ın tefekkür edilmesi gereken bir yerdir. Dünya imtihan yeridir
(Minnettar olun ve şükredin [Nouman Ali Khan] [Türkçe Seslendirme]
Bakara Suresi
Namazsız bir hayat yaşamayı tercih etmek Allah'ı unutmak gibi olabilir. Allah'ı unutan insanları Allah da cehenneminde unutacak. O yüzden çok dikkat etmeli.
Secde Suresi
Birini bir yere yerleştirirseniz ve ona faydalanabileceği bir şeyler verirseniz bu ona onu yok edecek kadar kızdığınızı ve onu yok edilmekle cezalandıracağınızı göstermez. Bir otele yerleşmek ya da zıt kutupta düşünürsek bir hapishanede bir yer sahibi olmak gibi.
Hz. Adem ile Havva yalnızca bir anlık aldanmakla ayaklarını şeytan kaydırdı. Bir anlık dikkatsizlik yani. Anlık gaflet. Birini öldürmediler, hırsızlık yapmadılar, tecavüz etmediler. Gündelik hayatta pardon bir daha olmaz diyebileceğin bir şeyle dünyaya indirildiler. İnsanlığın işlediği en büyük günah olamaz yani.
Adem ile Havva'nın o durumu ilk seçimi yapmalarını irade ve özgürlüklerinin olduğunu gösteriyor. Allah insana seçim yapma yetisini ve yetkisini vermişti. Yetkili kişi sorumludur.
Hz. Adem ile Havva Allah'tan öğrendikleri kelimelerle tevbe ettiler. Bu Allah'ın onlara kızdığını göstermiyor. Bu onları seçimlerin yapılacağı bir yere hazırlamasıdır.
İnsanoğlu yaptığı seçimden sonra bilmediği bir yere indi. Karanlık, açlık, hastalık ve soğuğun olduğu yere. Bilmediği bir alem. Ve korkuyordu, vicdan azabı çekiyordu.
Allah cezalandırmak isteseydi yine burada deistlerin dediği gibi yalnız bırakabilirdi. Ama Allah onlara teveccüh etti. Anne babanın çocuğuna olan merhamet ve ikramı gibi.
(Anne babanıza ve anne baba olduğunuzda kendinize bir bakın)
Hiçbir şey tek başına Allah'ı anlatamaz ve temsil edemez ancak her şeyde Allah'ın bir esmasının tecellisini görebiliriz. Anne ve babada, devlette, kusursuz yiyeceklerde, sağlıkta, hayatta, güzelikte, her şeyde onu görebiliriz. (5. sınıf Allah'ı tanıyorum ünitesinde ve 8. Sınıf Kader ve kazada işle bunları)
Bu ayetlerde 3 şey vurgulanıyor.
İnsanın Akıl(zeka) sahibi olması, Meleksi ve Şeytansı dürtülerle Ahlak sahibi olması, bunlar arasında özgürce iradesiyle seçim yapabilmesi, acılara sabretmesi.
Akıl, Seçim ve Acı
Kur'an birçok yerde sürekli düşünmez misiniz aklınızı kullanmaz mısınız diye sorar. Bunun doğru mantık yürütme ile inancın birleşik olduğunu görürüz.
Mantıksızlık ve yanlış inanma aynıdır. (Bakara 256, Araf 157 gibi ayetler)
(49.30. dk ve öncesinde aklın kaç kez geçtiği vs yaz-izle.)
İnançsızlık bir tercihtir. Bir günah işleyeceksen ya da namazı terk edeceksen düşün. Özgürsün, yapabilirsin ve bu senin seçimin.
54.08. dk dan sonra acı çekmek kötülük ile ilgili asıl yeri anlatıyor.
İslam dışındaki dinler buna bir anlam vermeye bu problemi çeşitli şekillerde çözmeye çalışmışlardır.
Bazısı ceza olarak görür, bazısı mükafat olarak görür, bazısı aşılıp kurtulunması gereken bir şey olarak görür, bazısı tanrılar arasında insana oynanan bir oyun gibi görür. Kaçınılan, korunulması gereken ve aşılması gereken şey olarak anlamlandırırlar. Peki İslam'ın Kur'an'ın bakış açısı ne?
Kur'an Acı çekeceksiniz diyor. Ama bu konuda Allah yolunda mücadele ve mücahede edeceksiniz diyor. (Bakara 155, Bakar 214, Ali İmran 186, Enbiya 35, İnşikak 6, Beled 4-17 asr suresinde bu beled suresini işle ) Bu ayet sadece kötülere demiyor iyilere de sıkıntı çekeceksiniz diyor. Yani namaz kılıyorum başıma gelenlere bak kafasında olanlara bir cevap mahiyetinde bir ayet aslında. Acının insanlara fayda bile sağlayabileceğinden bahseder. Sabredenleri müjdele.
Olumsuz bir olayla karşılaştığında şunları bil.
Bu iyi ya da kötü olmakla ilgili bir şey değil. ve eğer bununla mücadele edip aşarsan, sabredersen senin avantajına dönüşecek bir şey. Dolayısıyla Ayeti hatırla: Allah'a aitiz ve ona döneceğiz.
Yaşadığımız bu dünya bilerek böyle yaratılmış ve bilerek bu sıkıntıya maruz bırakılıyoruz. Başımıza ne gelirse Allah'ın o şey hakkında haberi, izni kudreti var.
Yokuşu aşmadan, mücadele etmeden inanca, gerçek iyiliğe ulaşamazsınız.
Hayatın amacı ile ilgili ayetler:
Bakar 129, 151, Ali imran 164, Cuma 2, Şems 7-10, Leyl 18,
öğrenmek, temizlenmek, yücelmek, büyümek, tecrübe etmek,
Ali İmran 191 Enbiya 16 Allah kendini eğlendirmek ya da tatmin etmek için bizleri acılar içinde yaratmadı. Mü'minun 115-116, 44.Duhan 38,
Çocuğunuzun sürekli donuna yapmasından tutun da başınıza gelen ölümcül bir kayba ya da hastalığa kadar bu mantıkla bakmalı bu ayetlerin bakış açısıyla değerlendirmeliyiz.
Kuran Müslümanlara nasıl bakıyor? Hangi amacı veriyor. Allahı'ın onlara onların da Allah'ı sevmesi, razı olmasıdır.
Allah ile ilgili ne biliyorsak İnsana da bu özellikler verilmiştir. Affedici, iyi, cömert, şefkatli, (Bunu diğer konuşmasında detaylıca anlatıyor bu profosör)
Sevgi normalde karşılıklı olur. Fakat Allah'ın sevgisi ona yönelmeyenlerde bile tecelli eder. Rahman, latif, kerim, şafi... isimleriiyle.
Allah'ı reddeden kafirler işte bu sevgiye yönelmeyi reddederler. Görmezden gelmek arkasını dönmek, yokmuş gibi davranmak anlamına gelir. (İman konusunda işle) Bakara 165, Ali İmran 31, Maide 54
Kur'an tarih bilmeyen, yazılı bir edebiyatı olmayan, çöl kültüründen gelen fakat akıllara durgunluk verecek derecede zekaya sahip bir kitaptır.
O dönemde felsefe ve zenginliğin yaşandığı romadan çıkmamış.
Kuran salih amel işlememizi isityor
Merhametli olun, şefkat gösterin, affedici olun, adil olun, zayıfı koruyun, hakkınızı savunun, ilmi arayın, cömert olun, dürüst olun, barışçıl olun, diğerlerini sevin, Meryem 96-97
Kur'an Allah hakkında neler diyor?
O zaman ve mekanın ötesinde. Biz ise sınırlıyız. O maddesel değil biz maddeseliz. o ölümsüz biz ölümlüyüz. Bize kıyaslayacak fiziksel hiçbir şey yok. Bu Allah'a hem çok yakın olduğumuzu hem çok uzak olduğumuzu gösteriyor.
Maddi anlamda Allah'ı bir arabayı görür gibi bir eşyayı ya da insanı anlar gibi anlayıp göremeyeceğiz. Ama manevi anlamda onu hissedebilir onu bulabilir ve ona yakın olabiliriz.
(Allah'ın merhamet, lütüf, adalet gibi vasıflarını yani antromorfik olarak insantanrı bakış açısıyla yorumlamak hata olacaktır.)
Kur'an'ın her sayfasında o rahmandır, o cömerttir, koruyandır gibi Allah'ı tanımlayan, Allah vaadinden asla dönmez gibi yüzlerce ifade görebiliriz. (Esma Ül Hüsna )
İnsanın olması gerektiği özelliklerin kaynağı Allah'tır.
Bir insana akıl olarak, beden olarak, duygu olarak yakın olabilirsiniz peki ya Allah'a nasıl yakın olabiliriz?
Secde Suresi:
İnsan o sayılan özelliklere ibadet ile yaklaşır. ve onlara ne kadar yaklaşırsa o kadar Allah'a yakın olabilir.
Burada Allah ile var olma benzerliği vardır. Sahip olunması gereken ahlaki erdem ve özelliklere yukarda sayılan 3 şey olmadan ulaşılamaz. Akıl, Ahlak(İrade ve özgürlük), acı(zorluk).
Hata yapmayan bir robot ya da bilgisayar programlayabilirsiniz ama bu onu asla dürüst yapmaz. Bu gördüğüm en dürüst bilgisayar demez kimse. Bir tomografi cihazını programlayıp mükemmel işeyecek hale getirebilirsiniz ama asla onu şefkatli yapamazsınız.
Şefkat, merhamet, dürüstlük, ilgi, hepsiniz doğduğu yer Akıl, Seçim ve Zorluktur.
Eğer şefkati arıyorsanız etrafınızda zorluk ve acı çeken birilerinin olması gerekir. Acı çeken birinin halinden anlamanız için sizin de empati yapabilen yani aynı acıyı yaşayacak potansiyelde biri olmalısınız. (Kader irade konusunda işle)
Nikahta sorulan sorular ne için soruluyor zannediyorsunuz? Hayatta her şey var. Bir eş dese ki eşim işler zorlaşınca beni yalnız bırakıp terk edip gitti. Beni sevmiyor. Elbette haklı olur.
Ahlaki özelliklerin tam tersini yaparsak kendimize zarar veriyoruz. Bu dünyada yaşayacağımız ve Ahirette bizi bekleyen sonsuz güzelliği Allah'ın sonsuz merhametini hissedebilecek kabiliyeti kaybediyoruz.
İnanıp salih amel işlemediğimizde ahiretteki sonsuz acıyı kendimiz tercih etmiş olacağız.
Allah bunu size ben yapmadım kendiniz yaptınız diyor.
Hayat bir oyundur. Ve bu oyunun kazanını iman eden ve salih amel işleyenler olacaktır. Bununla ilgili Asr suresini inceleyebilir bu konuda hazırlamış olduğum sayfaya göz atabilirsiniz:
Müslümanı öteki insanlardan farklı kılan özellik...
Ateist Profesör İslama Yolculuğunu Anlatıyor
Alternatif link: https://www.dailymotion.com/video/xz0t4g
NAK Türkçe Nouman Ali Khan Youtube Kanalı
Kötülük ve İyilik Neden
Allah kötülüğü neden yarattı
Tecavüze niye için veriyor.
Tecavüz yerine dana genel ve geriş bir kelime kötülük olarak bahsedeceğim.
Kötülük yapılması kötülük var olduğu için değil sen kendini iyilik ve islam ile dolduramadığın için.
Tırmanmayı ve tutunmayı bırakırsan aşağı düşersin bu tırmanma ve tutunmamanın doğül sonucudur.
13.Ekim 2019
Allah şeytanı niye yarattı?
Kötülüklere niye izin veriyor?
Hastalıklar neden var?
Basketbol maçını anlamlı hale getiren ne?
Her attığının girdiğini düşün? Bir değeri olur mu?
Eğer kötülükleri engellemek isteseydi zaten kötülükleri yaratmazdı. Allah kendine eğlence edinecek değil. Eğer böyle olsaydı katımızda edinirdik diyor ayette... Kötülüğü yaratmak kötülük değildir. Kötülüğü tüm iyi alternatifler varken (Akıl Din Kitap Peygamber) tercih etmek asıl kötülük ve zulümdür. Bu dünyada meydana gelen kötü olayların %70 %80 ine baktığınızda İslamsızlıktan İslamın sunduğu yolların ve çözümlerin tercih edilmemesinden kaynaklandığı görürsünüz. Şayet biz İslam'ı dünyada hakim kılsaydık, dertlerimizi sistemlerimizi Allah'a sorsaydık Dünyamız da Ahiretimiz de cennet gibi olurdu. Ama ne yazık ki insanlar kendilerinin en iyi bildiklerini zannediyorlar. Hatta zan ile kalmıyor iddia ediyorlar. Hevalarını ilah ediniyorlar.(06.01.2019)Gnotesdan Kopyalandı
49 Şehit Yeni Zelanda Cami Katliamı
Allah neden kötülüklere izin veriyor.
1- İman gözlüğü ile bak
Kanser Ameliyatı
Tokat Ücreti
2- Bakara 154
3- Tevbe 111
4- İmtihan Sırrı
İyi ile kötü ayrılacak
Sınav olacaksın yoksa mucize olur herkes iman eder
Tek şıklı bir sınav olsa imtihan maksadı kalır mı
5- Din Bir İmtihandır
Dünya askeri bir misafirhanedir.
6- Ölüm yokluk hiçlik değildir
kafir için idamı ebedi, sonsuz bir hapistir
Mümin için Terhis tezkeresi.
7- Küfür Sonsuz Cehennem Nasıl Adalet
Düğme ile katliam örneği
#Gnotes
19.03.2019 23:28
+++
Kötülük Problemi ve Dünya'daki İmtihanlar adlı
Youtube Oynatma Listesine Ulaşmak İçin Bağlantıya tıklayınız.
Profesör Jeffrey Lang Nasıl Müslüman Oldu?
jeffrey lang -Bir matematik profesörünün ateistlikten, İslam'a dönüş hikayesi.
1.31.39 saat ve alt yazılı
Ateistken Müslüman Olan Prof. Jeffrey Lang
(Üsttekinin 26dk hali Türkçe Dublaj)
Dualarım neden hemen şimdi kabul olmuyor? (İnsan dua ve isteklerinin hemen kabul edilmediğini bu yüzden de Allah'ın kötü olduğunu çocukça iddia edebiliiyor. Ancak buranın imtihan olmadığını ve kader ölçüsünde sünnetullah adı verilen bazı yasalar ile yönetildiğini bilmiyor. Nasıl dua edeceğini bile bilmiyor. Öyleyse haydi hep beraber videoyu izleyelim. Kur'an'dan dua örneklerini görelim)
Zorlukların Maksadı [Nouman Ali Khan] [Türkçe Seslendirme]
Neden Kötülükler ve Felaketler Var? - Kainatta Kaos mu var? - Kötülük Problemi
Ne Demek "Evrende Kusur Yok"? - Osman Bulut - Kötülük Problemi
Altay Cem Meriç Kötülük Problemi
(Bu video kanal tarafından gizlenmiştir)
Altay Cem Meriç Kötülük Problemi-2
Stanford Hapishane Deneyi / Zimbardo ve Yorumları
https://www.youtube.com/watch?v=a-bx5WFwWqM&t=2895s
Milgram Deneyi / Otoriteye Neden İtaat Ediyoruz ?
Yeni Zellanda'da Irkçı Terör Saldırısı İle İlgili Haberler:
Yeni Zelanda'da 2 camiye saldırı düzenleyen ırkçı teröristin cezası
Yeni Zelanda'daki cami saldırısını gerçekleştiren teröristin silah analizi
46 günlük nefret seyahati!
(Bu video, YouTube'un Topluluk Kuralları'nı ihlal ettiği için kaldırıldı)
Yeni Zelanda cami saldırganının karar duruşması başladı: Ülke tarihindeki en ağır cezayı alabilir
Bu Nasıl Adalet? | What Kind of Justice? [English Subtitled] - Çay House
Yeni Zelanda !2 CAMİ 51 ŞEHİT! Terörist, Şehit Ailesi Ve Yakınlarıyla Yüzleşiyor
HUKUKÇU ATEİST GENÇ İLE SOKAK RÖPORTAJI -"İNANMAMAYA İMAN ETTİM" DEDİ! -BURAK TOKUR
(Bu video kanal tarafından gizlenmiştir)
Musibet, Hastalık, Sıkıntı Bunlar Neden Bir Türlü Bitmiyor! İşte Sıkıntıların ve Dertlerin Çözümü!
Hasta Olunca Ne Yapmak Gerekiyor? Neden Hastalık Var? - Uğur Akkafa
"Allah Bebeğimi Neden Öldürdü? - Uğur Akkafa" video
Zalimlerin Sonu Ne Olacak! Allah'ın Adaleti Bu Şekilde!
Allah Rahman ise bu kadar acı neden? İhsan Şenocak sizin şer gördüğünüzde hayır vardır sizin hayır gördüğünüzde şer vardır ve Hazreti Musa ile Hızır'ın hikayesi:
Allah Neden Engelli İnsan Yaratıyor? - Uğur Akkafa
Ölüm Nedir? Ölüm Anında Yaşananlar - Panik Atak ve Ölüm Korkusu - Uğur Akkafa
Öldükten Sonra Dirilişin İspatı - Uğur Akkafa
Ahiret Hayatı
Allah İnsanları Özgür İradeli mi Yarattı? / Emre Dorman Kader İrade ve Özgürlük
Dert ve Çile çekmekte De örneğimiz Rasulüllah'tır
- Nureddin Yıldız
(Kötülük, Çile ve Dertlerin, hastalık, musibet ve imtihanların hikmeti üzerine)
Allah Şeytana Neden Müsaade Ediyor? Bizi Şeytan Kandırıyorsa Onu Kim Kandırıyor? Çapraz Sorgu B28
Kafası Karışık Mühendis ile Müslüman Gencin Nefesleri Kesen Tartışması (Evrende Kaos Var Mı?)
Kötülüklere İzin Veren Allah'a Neden İnanayım? - Kafam Karışık 5. Bölüm
ATEİZM'İ SAVUNAN MÜSLÜMAN İLE KUR'AN'I SAVUNAN GENCİN TARTIŞMASI ( SOKAK RÖPORTAJI )
SİHİR VE BÜYÜYE NE KADAR İNANALIM? | Nurettin Yıldız
''Hacı Hocaya Uysaydık Çoktan Ülkeyi Bombalamıştık!'' Diyen Deistle Sokak Röportajı
Kötülük iyiliğin yokluğunda ortaya çıkan şeydir.
ALLAH'A TESLİM OLMADIĞIN İÇİN ÇILDIRIYORSUN GÜZEL KARDEŞİM! | Nureddin Yıldız
https://www.instagram.com/reel/Cxa7mirtOfa/?igshid=M2MyMzgzODVlNw==
Allah'ın Adaleti ve Dünyadaki Kötülük - Kehf Suresi 1. Bölüm [Nouman Ali Khan]
BIRAK KENDİNİ ALLAH'A. RAHAT ET YORULMA BOŞUNA! | Nureddin Yıldız
Mülk Suresi İlk Ayetler Tebareke
Tavsiye Film:
Hiçbir Yere Çıkmayan Yol:
Ayrıca anlamlı bir bütün oluşturması açısından hazırlamış olduğum diğer blog yazılarımdaki içerik ve yazlara da göz atabilirsiniz:
Surah Al-Anfal, Verse 59:
وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا سَبَقُوا إِنَّهُمْ لَا يُعْجِزُونَ
İnkar edenler, kaçıp-kurtulduklarını sanmasınlar; gerçek şu ki, onlar (Bizi) aciz bırakamazlar.
Neden Şükredemiyoruz? Nouman Ali Khan [Türkçe Altyazılı] #noumanalikhan #tefsir #kuran
Kur'an'da insanın İmtihanlar Karşısındaki 3 Farklı Psikolojik Tepkisi
Allah neden kötülüklere izin veriyor? İslam bu konuda ne diyor? Doç Dr. Ahmet Kavlak hocaya sorduk
Depremler İşlenen Günahlardan Dolayı mı Gerçekleşir?
Yorum Gönder