- İnsan hayatı her şeyin üstündedir. Buna sen ve senin hayatın da dahildir.
- Görmediğin yerde sollamaya çıkma.
- Yere yağ dökülmüş olabilir, Gizli buzlanma ya da toprak olabilir. Yere dikkat et.
- Viraj dönerken döndüğün taraftaki kenarına yaklaşma. Sağa virajda soldan dön.
- Yeşil yansa da trafiğin durduğuna, arabanın gelmediğine emin olarak harekete geç. Öküze denk gelebilirsin. Yeşil Işık her zaman tam güvenli değildir.
- Önündeki ve yanındaki arabalar fren yapıp fren lambasını yaktıklarında her şeye hazırlıklı ol sen de fren yap. Hızını düşür.
- Işıklara yaklaşırken sarı yanıyorsa fren yap. Sarıda geçerim diye düşünme.
- Yanda servis, yolcu otobüsü ya da dörtlü yakmış bir araç varsa önünden yaya fırlayabilir dikkat et.
- Yol ayrımı ve çıkışlarda dikkatli ol. Solda seyreden bir araba aniden sağa kırarak o çıkışa yönelebilir.
- Ana yolda tali yol çıkışında, ışık olan yerlerde, yaya geçidi olan yerlerde 50 km den daha hızlı gitme.
- Motor ve bisiklet kullanırken tek parmakla değil tüm parmaklarınla fren sık.
- Yavaşlamak ve ön görmek her şeyden iyidir. Yolu ve hayatı okumayı öğren. Bilgi topla ve geç olmadan tedbir al. Yoldaki renk ve zemin değişikliklerine dikkat et. Kum, kar, buz, su, yağmur, çakıl mucur, taş, yağ, benzin, mazot...vb tüm araçları kolay şekilde kaydırır.
- Telaş ve acele ile motor/bisiklet sürülmez. Buna arabayı da dahil edebiliriz.
- Sinyal verdin ya da kornaya bastın diye seni görecek ya da sana yol verecek diye bir garanti yok. Kendini, malını canını ve aileni riske atma.
- Kendini sevdiklerini ve malını trafikte muhtemel karşılaşabileceğin bir öküzün insafına bırakma.
- Motor için 20 den sonra araba için 50 den sonraki hızlar ölümcüldür unutma.
- Motor/bisiklet/trafik/hayat kaşınanı kaşır.
- Motorda/Bisiklette baktığın yere gidersin. Hedefe kilitlenmek kazaya sebep olabilir.
- Hangi araçla olursa olsun gece trafiğe hele ki uzun yola çıkmak tehlikelidir. Zorunda değilseniz yola çıkmayın.
- Gereksiz yere boşluk bıramayın. Trafik (ve Hayat) boşlukları doldurur. Sizin var olamadığınız, benlik gösteremediğiniz yerlerde birileri var olur. Bu hayatta da böyledir, psikolojide de böyledir trafikte de böyledir.
- Hız ve yön değiştirmeden önce aynaya bak.
- Tehlikeli durumlar dışında özellikle yol ve hava şartları değişken ve belirsiz olduğu durumlarda Motoru olabildiğince stabil bir şekilde, ani hareketten ve ani hız değişikliklerinden uzak olacak şekilde kullan.
- Virajda fren yapılmaz Viraja girmeden önce hızla ilgili işiniz bitmiş olmalı. Virajı alabileceğiniz hıza çoktan inmiş olun. Bu arabada da motorda da bisiklette de scooterda da böyledir. Ben buna geç olmadan frene bas diyorum.
Dönerken gaz açıkken arka fren yaparsan seni şeridin içine alır. Ancak kapattıysanız arka frene basamayın, arka tekerlekte tutuş ortadan kalktığı için motor kayar.
ön fren motoru dikleştirir. Virajı alamadığında ön freni sıkarsan dikleşir yan şeride geçersin.
- Haklı olacağına hayatta ol, her türlü tehlikeye karşı önlem al. Güvende kal.
- Dışarda kal daha geniş gör ve devam et(Viraj Dönerken)
- Kaygan zeminlerde, yoldaki renk değişimlerinde motoru dikleştir. Yatarak geçersen düşersin. (Su, kum, yağ, vs...)
- Hız ve yön değiştirmeden önce mutlaka ayna kontrolü yap, sinyal ver.
- Düşük km ile gittiğin hızlarda ön freni kullanma. Arka freni kullan. Ön freni kullanırsan gidon ne tarafa çeviriliyse motor o tarafa devrilir.
- Yüksek hızlarda ön fren kullanmak motoru dikleştirir. Önce arka freni kombine olarak da ön freni kullan. Zaman ve imkanın varsa vites düşür.
- Giyinin, tedbir alın. Tebdir almak tedavi olmaktan iyidir.
- İşinizi şansa bıramayın.
Zafer Akçay Hocamız başta olmak üzere youtube motor kullanıcı ve eğitmenlerinin videolarından derlenmiştir.
Zafer Akçay - YouTube
﴾43﴿ Senden önce de ancak kendilerine vahiy indirdiğimiz kişileri peygamber olarak gönderdik. Eğer bilmiyorsanız bilgi sahibi olanlara sorun.
Nahl Suresi - 43 . Ayet
GÜVENLİK BALONU? 🤔 DETAYLARI? BAŞTAN SONA ATLAMADAN İZLEYİNİZ | İleri Sürüş
Bisikletimle giderken yaşadığım trafik kazası:
Yorum Gönder