Öğretmen Akademisi Vakfı Eğitimi ve Öğretmen Gelişim Kitabı Notları - ÖRAV

Okulda, Ailede ve Hayatta Pozitif İletişim:

-Kapalı Uçlu sorular yerine açık uçlu sorular kullan. Nasıl, Neden, niye veya ne düşünüyorsun?
Bana anlat lütfen...
Biraz daha bilgi versen...
Lütfen başka bir çözüm yolu öner...

-Anla yansıt ifadeleri kullan
Durum/Olay
Şu oluyor
Duygu
Şöyle hissediyorsun
Görüş
Şöyle olmasını istiyorsun.

Olumlu düşünerek geliştirilmesi gereken yönlere değil güçlü yönlere odaklan. Bu çözüm bulmaya yardımcı olur.

MAYIN'lardan uzak dur.
konuşMAYIN
Olumuz cümleler yerine doğru olanı, yapılması gerekeni, bilinmesi gerekeni söyle..

Emir Cümleleri
1-Direktif için sebep belirt
2-Direktifi açıkla

Sebebi belliyse direkt emir ver .
Arkadaşına vurmayı bırak!

Top bahçede oynanır. Şimdi onu masamın altına koyun.

Onaylamama:
Öğrencinin beğenilmeyen özelliği (el yazısı),
Öğrencinin yanlış davranışı (konuşması).
• Öğrencinin rahatsız eden tavır ve davranışına (kavga etmesi veya fısıldaşmasına) yöneliktir. Karakterine ya da kendisine değildir.
"Öğrenciler davranışlarını değiştirebilir ancak kim olduklarını değiştiremezler."
Gary Page

Olumsuz etiketler, suçlayıcı ve aşağılayıcı cümleler muhatabın kişiliğine saldırmak ve onu olumsuz bir gruba dahil etmek anlamına gelir.

Yaptığı yanlış şey karşısında
Yaptığın+ şuna sebep olduğu için+şöyle hissediyorum ya da oluyorum gibi bir cümle kur.
Davranış/Olay + Sebep/Etki + Sonuç,His + Olumlu İfade ile Beklenti/Rica/Emir

Olumsuz duygu yerine "senin iyiliğini istiyorum" mesajı ver.

Kişilik odaklı Sen mesajı yerine davranış odaklı ben mesajı kullan.




























Amacımız Çocuklara Konuyu öğretmek değil konuya yönelik öğrenme isteğini artırmak olmalıdır.
Konu ile ilgili hangi soruları sorarsak çocuğun merakı artar?
Merak uyandıran ve öğreten ödevler vermeli.
Bu ödevle çocuk ne öğreniyor?
Kavramlar üzerinden git. Konuları kavramlara dönüştür.

Dr. Özgür Bolat 

Post a Comment

Daha yeni Daha eski