Dominar 250 Motor Kullanım Tecrübeleri ve Başıma Gelenler

 


5 bin kilometredir kullandığım Bajaj Dominar 250 ile ilgili maceram ve deneyimlerim.


Sevdiğim Yönleri
Ledleri sayesinde aydınlatması çok güzel.
Gidişi gücü ve torku çok güzel. 400 ya da 600 cc olsa kim bilir daha nasıl olur.
(900 km lik istanbul yoluculuğum sırasında 120-160 Arası rahat gittim. Kimi zaman 2.5tl yaktı kimi zaman 1.5tl yaktı. Sürüşünüze ve basmanıza göre değişiyor. Aşağıya Yakıt fotoğraflarını koyarım. Her foto sonrası Trip 1'i sıfırladım. Trip 2 ise evden çıkıp kütahyaya dönene kadar sıfırlama yapmadım. )
Görünüşü çok güzel kesinlikle özellikle sarısı çok dikkat çekiyor.
Sesi çok güzel mahalleye girdiğinizde ben geldim diyorsunuz.
Frenleri ve ABS si güzel çalışıyor. Ama daha iyi olmasını da isterdim.
Vites geçişleri güzel ve yumuşak.
Kaydırmalı debriyaj olması bir avantaj.
Amortisörleri gayet iyi.
Sürüş ve oturuş pozisyonu rahat. Uzun yol yapılabilecek bir oturuş pozisyonu var.
Aynaların görünüşü güzel ama görüş açısı dar.
Uzunları değiştirerek gündüz ledi olarak kullanabiliyoruz. Bu güneş ışığında bile fark edilmenizi sağlıyor.

Olsaydı Daha İyi Olurdu Dediğim Yönleri
Üzerinde gelen lastikler kötü değil, fena değil. Ama kısa sürede eskitilip kaliteli bir lastikle değiştirilmeli. Ayrıca arka lastiği biraz daha kalın bir lastik takmanız virajlarda size katkı sağlayacaktır. Bence orjinal lastiği ince kalıyor. Dominar 400 gibi kalın lastik olsa motor daha yakışıklı ve heybetli görünür.
Dörtlü olmaması kötü.
Hararet simgesi var ama hararet göstergesi olmadığı için yükselip yükselmediğini anlayamıyorsunuz.
KM de ne kadar yaktığınızı gösteren bilgiler yok. 
Vites göstergesi yok. Alışmanız lazım. Alıştıktan sonra insan aramıyor. İlk motorum olduğu halde zorluk çekmeden alıştım. Dominar 400 de bu var. Ama depo üzerindeki ekranda olduğu için sürekli başınızı eğip bakmanız gerekiyor ki bu bir kaza riskidir.
Özellikle ilk marşlarda çalışmıyor. Hava soğuksa birkaç kere marşa basmanız hatta gaz vermeniz gerekiyor.
Titreşimi var. Hiç ara vermeden İstanbuldan Kütahya Merkeze 3 saatte geldiğimde artık ayaklarım titreşimden kaynaklı uyuşmuş ve ağrı başlamıştı. GP nin Koruma demirlerini servislerin 1 hafta 15 gün sonrasına getir demeleri üzerine kendim taktım. Onlar da titreşimi artırmış olabilir.
Ekran ışığı güneş altında okunamayacak hale geliyor. Daha parlak olmalıydı.
Egzozdan dolayı sağa çekme var. Ama bu elinizi bırakırsanız oluyor. Giderken hissedilmiyor.
Selesi kısa sürüşler için iyi ancak 100 km ve üzeri sürüşlerinizde ağrı yapıyor. Kesinlikle konfor sele takılmalı.

13 lt yakıt kapasitesi var. 250-280 km arası gidiyor. Basmazsanız 300 km gider.. 
Depoyu doldurduğunuzda gerçekten ağır kalıyor. Ama bunun faydasını yüksek hızlarda giderken hissediyorsunuz virajlara rahat girebiliyorsunuz.

NMAX ile Fark

155 lik Yamaha Nmax ile kıyaslama imkanım oldu. Ona göre Dominar çok ağır ve rahatsız. Gidon açısı dar olduğu için dar alanlarda ve trafikte zorlanabilirsiniz. Nmax scooter olmasının avantajı ile daha kıvrak kalıyor. Nmax in oturak altında büyük bir eşya bölmesi var. Dominarda eşya bölmesi sadece ruhsat ve bir iki malzeme alıyor. Mutlaka üzerine ek çanta ya da arka taşıma kutusu almanız gerekiyor.

Nmax ise 155 likti. Otomatik vitesti. Yokuşlarda Dominara nazaran zayıf kalıyordu. Ona rağmen düz yolda 120 km hızlara rahat çıkabiliyordu. Ama Xmax gibi güçlü bir scooter alırsanız her anlamda iyi olabilir.
Kütahya Frig Vadisi









İstanbul - Kütahya
2. Uzun Yoluculuğum ve Başıma Gelenler

Gebze Sahil 

İstanbul - Belgrad Ormanı



İstanbul Fatih Recep Tayyip Erdoğan İmam Hatip Lisesi Bahçesi

Üsküdar Sahil - Kız Kulesi 


Kütahya


Yolculuk sırasında arka plakalığım titreşimden dolayı çıktı. Daha önce bir öküzün geri geri gelirken motora deyip sağ yanı üzerine devirmesi yüzünden o plakalık değişmişti neden tekrar düştü bilemiyorum. Belki kaza ile belki de düzgün yapmayan servis ile alakalı olabilir.
Yol sırasında Gebze otoyolunda bir kere vites değiştirirken aniden motor durdu ve kapandı. Hemen kenara çektim. Birkaç dakika marş bassam da çalışmadı. Çalışmayacak ve çekici çağırmak zorunda kalacağım diye korkmadım değil. Ama şükür çalıştı. Ve dönüşe kadar bir daha bu problemi yapmadı. Dönüşte epey yüksek devirli geldim. 120'den aşağı düşmedim. Maximum 163 yapabildim.

Bakımlarını zamanında yaptırdım. Garantiden sadece yağ kaçırdığı için yağ tıpası değişti. Bu da ışıklarda vs durduğumda motordan duman yükselmesine sebep oluyordu. Yağ kaçağını kesince bu 
durum kesildi.

Ben çin malı CF almaktansa kullanıcılarının çoğunun memunun olduğu hint malı Dominar 250'yi almayı tercih ettim. Özellikle bunda belli bir peşinat verip çek ile taksit yapmaları da etkili oldu O zaman 131 bindi fiyatı. Takistle sanırım 174 bine gelmişti. Pişman değilim. Bütçe sıkıntısı olanlar için o fiyat bandında en alınabilecek dayanıklı ve gösterişli motor diyebiliriz. İmkanı olan tabi Dominar 400 alabilir ya da daha yüksek cc'lere çift silindir motorlara göz atabilir.


Kesiciye Girdiği Hızlar

1. Vites 52
2. Vites 77
3. Vites 101
4. Vites 127
5. Vites 153
6. Vites 170

Koruma Demiri Montaj Videosu İçin Youtube Kanalımı Takip Etmeyi Unutmayın.

TAVSİYE ETTİĞİM İNCELEME VİDEOLARI:

DOMİNAR 250 İNCELEME / TOP SPEED & HER VİTESTE KESİCİ DENEDİM! SAĞA ÇEKME ? ALINIR MI ? PARÇA DURUMU


DOMİNAR D250 İNCELEME!//21BİN KM KULLANICI YORUMU !! Artıları eksileri nelerdir ? Alınır mı?

Post a Comment

Daha yeni Daha eski